» Undervisningsbeskrivelser for Sct. Knuds Gymnasium » Tysk, 2008-01-01 TyF/1 (1 TyF/1)

Tysk, 2008-01-01 TyF/1 (1 TyF/1)

Termin Ikke angivet
Institution Sct. Knuds Gymnasium
Uddannelse STX
Fag og niveau Tysk, B
Lærere Lene Merete Graf
Hold 2008-01-01 TyF/1 (2 TyF/1)
Beskrivelse Ingen
Sidst opdateret 2008-06-26

Oversigt over gennemførte undervisningsforløb

Kriminalität

Indhold

Kernestof: Tom Wolff: Mörder haben eigene Gesetze, i: Nel Boschma, Kees van Eunen og Tineke Ris-Mulder: Literatur zum Anfassen, OP-forlag  1995;  Wolfdietrich Schnurre:  Reusenheben,  i: Nel Boschma, Kees van Eunen og Tineke Ris-Mulder, OP-forlag 1995; Friedrich Dürrenmatt: Es geschah am hellichten Tag, v. Lars Bardram og Bent Lantow, gad 1992;  Angelika Mechtel: Marthas kleine Reise, i: Alle Woche wieder, v. Vita Braagaard, P. Haase & Søns Forlag 1982

Supplerende stof: Uddrag af filmen "Es geschah am hellichten Tag", Die Toten Hosen: Sascha, i: So ein Rummel, Munksgaard 1994

Omfang 36
Særlige fokuspunkter

Faglige mål

Almene mål

Progression

Væsentlige arbejdsformer

Produkter

  • Fremførelse
  • Mundtlig fremlæggelse
  • Skriftligt produkt

Arbejdsformer

  • Gruppearbejde
  • Individuelt arbejde
  • Klasseundervisning
  • Pararbejde

Märchen

Indhold

Kernestof:

Grimm: Die Bremer Stadtmusikanten, http://bremen.de/besuch/staadtmusikanten.html; Das Märchen og Grimm: Der Teufel mit den drei goldenen Haaren, i: Erik Wikkelsø Pedersen: "Deutsche Märchen", systime 1987;Rumpelstilzchen og Dornröschen, i: Brüder Grimm: Kinder- und Hausmärchen, Reclam, Stuttgart 1991; Irena Kulzer-Rieke: Rumpelstilzchen, i: Inga Okkels: Glück und Glas, Munksgaard 1986; Stefan Heym: Der kleine König, der ein Kind kriegen musste, i: Weitblick. Moderne Kurzprosa, Gyldendal 1995

Supplerende stof: Die Prinzen: Gabi und Klaus, i: So ein Rummel, Munksgaard 1994

Omfang 13.5
Særlige fokuspunkter

Faglige mål

Almene mål

Progression

Væsentlige arbejdsformer

Produkter

  • Skriftligt produkt

Arbejdsformer

  • Forelæsning/foredrag
  • Gruppearbejde
  • Individuelt arbejde
  • Klasseundervisning
  • Pararbejde