| Termin | Ikke angivet |
| Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
| Uddannelse | STX |
| Fag og niveau | Tysk, A |
| Lærere | Lisbeth Asmussen |
| Hold | 2008-01-01 TYF/b (2b TYF) |
| Beskrivelse | Ingen |
| Sidst opdateret | 2008-12-05 |
| Indhold |
Inger Vorrath: Die große Chance (Aus: Textmosaik v. Svendsen, S.F. – Kaleidoscope 1996) Brigitte Blobel: In der Kälte (Aus: Textmosaik v. Svendsen, S.F. – Kaleidoscope 1996) Die Prinzen: Gabi und Claus (Aus: Ove Rimi Andersenm. fl. "So ein Rummel", Munksgård 1996) Die Geheimnisse der Jugendsprache - Internetsider med fokus på „slang-ord“ |
| Omfang | 12 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
at udvikle elevernes kommunikative kompetencer
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Das Leben der anderen (film) Berlin im Internet: På baggrund af følgende internet adresser: www.berlin.de/sehenswuedigkeiten www.wikipedia.de www.google.de har Eleverne har lavet en skriftlig og mundtlig præsentation af udvalgte seværdigheder i Berlin: Berliner Dom Gendarmenmarkt Brandenburger Tor Siegessäule Check Point Charlie Gedächtniskirche Holocaust-Mahnmal Jüdisches Museum Reichstag Berliner Rathaus Postdamer Platz Alexanderplatz Fernsehturm Studietur til Berlin med besigtigelse af ovenstående seværdigheder og med besøg på bl.a. det tyske gymnasium: Otto-Nagel-Gymnasium |
| Omfang | 16 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
at udvikle elevernes kommunikative kompetencer
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
- Mord im Hotel - Das Risiko trägt immer der Mörder (Aus: Meiner Meinung nach 1 – Gyldendal 1980) Holger Witzel: Geliebter Mörder (Aus: Stern Nr. 8 , 15.02.2001) Rammstein: Mein Teil (under http://www.azlyrics.com/lyrics/rammstein/dalailama.html) Eleverne har selv fundet kriminalsager på nettet og lavet en mundtlig præsentation af de valgte sager.Brugte sider på nettet: |
| Omfang | 23 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
at udvikle elevernes kommunikative kompetencer
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|