Termin | Efterår-vinter 2005-2006 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Idræt, C |
Lærere | Klaus Foldager |
Hold | 2005 id/bv-1 |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret |
Indhold | |
Omfang | 6 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Eleverne skal som resultat af forløbet:
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Egne ark om kortlæsning og kompasbrug |
Omfang | 6 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Eleverne skal som resultat af forløbet:
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Anti doping Danmark 2004: "Doping - Forfængelighed eller præstationstrang - en debatbog om doping og livstil" s. 12-38 Troels Wolfm.fl.: "C-det er idræt", Gyldendal s. 106-116 |
Omfang | 6 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Viden om ernæring og motion, ordforrådsarbejde
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Anti doping Danmark 2004: "Doping - Forfængelighed eller præstationstrang - en debatbog om doping og livstil" s. 12-38 Troels Wolfm.fl.: "C-det er idræt", Gyldendal s. 106-116 |
Omfang | 6 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Viden om ernæring og motion, ordforrådsarbejde
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Egne ark om test - løbebåndstest |
Omfang | 6 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At arbejde med forskellige aspekter inden for sundhed: Kondition og puls, herunder udførelse af test til måling af eget konditionsniveau. Blive bekendt med og gennemføre konditionsfremmende aktiviteter.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold | |
Omfang | 6 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Opnå basalt kendskab til og analyse af musik som redskab og virkemiddel i idrætten. Arbejde med dans og bevægelser til musik.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|