» Undervisningsbeskrivelser for Sct. Knuds Gymnasium » 2005 id/nz-1 grundforløb

2005 id/nz-1 grundforløb

Termin Efterår-vinter 2005-2006
Institution Sct. Knuds Gymnasium
Uddannelse STX
Fag og niveau Idræt, C
Lærere Mogens G. Rasmussen
Hold 2005 id/nz-1
Beskrivelse Ingen
Sidst opdateret

Bold - en holdpræstation

Indhold
Omfang 6
Særlige fokuspunkter

Faglige mål

  • Basale bevægelser

Almene mål

  • Gruppearbejde

Progression

Eleverne skal som resultat af forløbet:

Beherske grundlæggende tekniske færdigheder
Kunne forstå og redegøre for, hvordan deres tekniske færdigheder kan udvikles og forbedres gennem målrettet teknisk træning.
Have kendskab til deres egne muligheder og begrænsninger i boldspil.

Væsentlige arbejdsformer

Produkter

  • Fremførelse
  • Fysisk produkt

Arbejdsformer

  • Gruppearbejde
  • Klasseundervisning
  • Pararbejde

O-løb – lær at finde vej

Indhold
Omfang 6
Særlige fokuspunkter

Faglige mål

Almene mål

Progression

Eleverne skal som resultat af forløbet:
- kunne læse et o-løbskort med henblik på størrelsesforhold, signaturer mm
- kunne løbe et o-løb efter hensigtsmæssige overvejelser, i grupper og individuelt.

Væsentlige arbejdsformer

Produkter

  • Fysisk produkt

Arbejdsformer

  • Gruppearbejde
  • Individuelt arbejde
  • Pararbejde

Fitness-en sund krop

Indhold
Omfang 8
Særlige fokuspunkter

Faglige mål

  • Sundhed og livsstil

Almene mål

  • Forskellige arbejdsformer
  • Selvstændigt arbejde

Progression

At arbejde med forskellige aspekter inden for sundhed: Kondition og puls, herunder udførelse af test til måling af eget konditionsniveau. Blive bekendt med og gennemføre konditionsfremmende aktiviteter.

Væsentlige arbejdsformer

Produkter

  • Fremførelse
  • Fysisk produkt

Arbejdsformer

  • Forelæsning/foredrag
  • Gruppearbejde
  • Individuelt arbejde
  • Pararbejde

Rytmehans og dans

Indhold
Omfang 6
Særlige fokuspunkter

Faglige mål

Almene mål

  • Forskellige arbejdsformer
  • Selvstændigt arbejde
  • Teori/metode

Progression

Opnå basalt kendskab til og analyse af musik som redskab og virkemiddel i idrætten. Arbejde med dans og bevægelser til musik.

Væsentlige arbejdsformer

Produkter

  • Fremførelse
  • Fysisk produkt

Arbejdsformer

  • Gruppearbejde
  • Klasseundervisning
  • Pararbejde