Termin | efterår-vinter 2005-2006 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Naturvidenskabeligt grundforløb |
Lærere |
Signe Johansen
Mette Juul Bang-Jensen Lars Thorup Ulla Andersen |
Hold | 2005a |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2006-04-26 |
Indhold |
Geografi: NVG-mappen s.12-16, 32-37, 45-52 - fig s.46-47, "Drivhuseffekten", noah s.8-11, 14-17 DR dokumentar 6.9.06 |
Omfang | 10 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionForståelse for den naturvidenskabelige arbejdsmetode. Formulering i "naturvidenskabeligt sprog". Forståelse af begrebet elektromagnetisk stråling og egenskaber ved dette, drivhuseffekt |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Fag |
Fag
Andre faglige elementer
|
Indhold |
NVG-noter Livets opksrift. llustreret Videnskab 13 / 2005 RAM på biologien. Nucleus Videofilm: Saturn - ringenes herre,DR.Viden om. DR: Biologisk metode 1 og 2: Molekylærbiologi og Cellebiologi. Øvelsesvejledninger: - Kimfald. Dyrkning af mikroorganismer på agarplader - Respirations- og fotosyntesmålinger i vand - Stofskiftet (oxygenoptagelsen) hos landdyr |
Omfang | |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionForståelse for den naturvidenskabelige arbejdsmetode. Formulering i "naturvidenskabeligt sprog". |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Fag |
Fag
Andre faglige elementer
|
Indhold |
Geografi: NVG-mappen s.12-16, 15 siders bilag om pladetektonik, www.ig.uit.no/geolearning Arbejdsark (fysik) |
Omfang | 9 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Forståelse for den naturvidenskabelige arbejdsmetode. Formulering i "naturvidenskabeligt sprog".
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Fag |
Fag
Andre faglige elementer
|
Indhold |
Geografi: NVG-noter kap 2.1, 2.2, 2.3, 4.1, 4.2, 4.5, 4.6, figurer på s.46, 47, 48. Bilag: Pladetektonik, artikel, Noah: "vores børn og børnebørns klima" Øvelsesvejledninger i biologi/kemi til de 4 emner: Vand og ioner. Vandtemperaturens indflydelse på iltindholdet. Temperatur og springlagsdannelse (termoklin). Saltholdighed – havmiljøet og springlag (haloklin). "Fysikbogen", Finn Elvekjær, Gads forlag, 2002, s. 153-162. Forsøgsvejledninger. |
Omfang | 15 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Forståelse for den naturvidenskabelige arbejdsmetode. Formulering i "naturvidenskabeligt sprog".
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Fag |
Fag
Andre faglige elementer
|