2005k NV grundforløb

Termin Efterår-vinter 2005-2006
Institution Sct. Knuds Gymnasium
Uddannelse STX
Fag og niveau Naturvidenskabeligt grundforløb
Lærere Birgit Lund Henriksen
Martin Lund
Jesper Gjersholm
Dorte Lybecker Bruun
Hold 2005k
Beskrivelse Ingen
Sidst opdateret 2006-04-26

2005k NV1 Livets opståen og de grundlæggende byggesten (kemi og biologi)

Indhold
Omfang 20
Særlige fokuspunkter

Faglige mål

  • Formidle naturfagsemne
  • Gennemføre praktiske undersøgelser og iagttagelser

Almene mål

  • Forskellige arbejdsformer
  • It
  • Skriftlig udtryksfærdighed

Progression

Basal studiekompetence i naturvidenskabelige fag
Laboratorieerfaring
Rapportskrivning

Væsentlige arbejdsformer

Produkter

  • Skriftligt produkt

Arbejdsformer

  • Eksperiment/laboratoriearbejde
  • Gruppearbejde
  • Individuelt arbejde
  • IT-baseret arbejde (virtuelt forløb)
  • Klasseundervisning
  • Pararbejde

Fag

Fag

Andre faglige elementer

  • Biologi
  • Kemi

2005k NV2 (fysik&naturgeografi)

Indhold - DP, PB, Jo og MB: Solen Lyset Livet, Sct. Knuds Gymnasium E2005

Naturgeografi desuden:
artikler
- Seks kilometers iskerne skal løse klimaets store gåde
- Den grønlandske indlandsis vokser
- Mennesket er ved at slukke for Golfstrømmen
Nordatlanten bliver mere salt - Golfstrømmen i bedring?
Omfang
Særlige fokuspunkter

Faglige mål

  • Anvende modeller og se muligheder og begrænsninger
  • Formidle naturfagsemne
  • Gennemføre praktiske undersøgelser og iagttagelser
  • Perspektivere naturfagene

Almene mål

  • Faglige spørgsmål
  • Forskellige arbejdsformer
  • It
  • Modeller
  • Sammenhænge/Forskelle mellem fag
  • Selvstændigt arbejde
  • Skriftlig udtryksfærdighed
  • Symboler
  • Tal

Progression

Væsentlige arbejdsformer

Produkter

  • Skriftligt produkt

Arbejdsformer

  • Eksperiment/laboratoriearbejde
  • Individuelt arbejde
  • IT-baseret arbejde (virtuelt forløb)
  • Klasseundervisning
  • Pararbejde

Fag

Fag

  • 2005 Ng/k (Naturgeografi, B)

Andre faglige elementer

  • Fysik

2005k NV3 Vand (alle)

Indhold
Omfang
Særlige fokuspunkter

Faglige mål

  • Anvende modeller og se muligheder og begrænsninger
  • Gennemføre praktiske undersøgelser og iagttagelser
  • Perspektivere naturfagene

Almene mål

  • Evaluering
  • Faglige spørgsmål
  • Forskellige arbejdsformer
  • Informationssøgning
  • It
  • Modeller
  • Projektarbejde
  • Sammenhænge/Forskelle mellem fag
  • Selvstændigt arbejde
  • Skriftlig udtryksfærdighed
  • Symboler
  • Tal
  • Teori/metode

Progression

Eksperimentiel tilgang
Individuel opgave
informationssøgning

Væsentlige arbejdsformer

Produkter

  • Skriftligt produkt

Arbejdsformer

  • Eksperiment/laboratoriearbejde
  • Individuelt arbejde
  • Klasseundervisning
  • Projektarbejde

Fag

Fag

  • 2005 Ng/k (Naturgeografi, B)

Andre faglige elementer

  • Biologi
  • Fysik
  • Kemi