Termin | 1g |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Matematik, C |
Lærere | Mette Juul Bang-Jensen |
Hold | 2005 ma/a |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2006-05-15 |
Indhold |
Knud Erik Nielse og Esper Fogh: "Vejen til Matematik C", HAX, 1. udgave 2005. Side 7-37 |
Omfang | 12 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Repetere og systematisere viden om grundlæggende regneregler. "Bogstavregning".
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Knud Erik Nielse og Esper Fogh: "Vejen til Matematik C", HAX, 1. udgave 2005. Side 43-58, 60-65, |
Omfang | 12 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionFra forståelse til anvendelse. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Knud Erik Nielse og Esper Fogh: "Vejen til Matematik C", HAX, 1. udgave 2005. Side 145-161 |
Omfang | 7 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Fra eksemplarisk bestemmelse til algoritme
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Knud Erik Nielse og Esper Fogh: "Vejen til Matematik C", HAX, 1. udgave 2005. Side 75-87 |
Omfang | 9 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Systematisering af oplysninger.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Knud Erik Nielse og Esper Fogh: "Vejen til Matematik C", HAX, 1. udgave 2005. Side 167-177, 182-197, 202-209m, 210-211 |
Omfang | 18 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionFra teori til praktisk anvendelse |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Knud Erik Nielse og Esper Fogh: "Vejen til Matematik C", HAX, 1. udgave 2005. Side 121-126, 132-141 Introduktion til Geometer (noter) |
Omfang | 15 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionFra problemløsning til kommunikation af løsningssstrategier,. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Data fra Cooper-test af samtlige 1.g'ere på Sct. Knud 2005-2006. Artikler om unges kondition og beregning af kondital. Excel-regneark. Normafordelingspapir. Knud Erik Nielsen og Esper Fogh: "Vejen til Matematik C", HAX, 1. udgave 2005. side 111-115 |
Omfang | 15 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionFra rå data til konklusioner. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Knud Erik Nielse og Esper Fogh: "Vejen til Matematik C", HAX, 1. udgave 2005. Side 217-231. |
Omfang | 20 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Arbejde med processen "at omsætte teori til praksis".
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|