Termin | 2005-2006 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Matematik, C |
Lærere | Rasmus Mejldal |
Hold | 2005 ma/b |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2006-04-20 |
Indhold |
HAX Mat C. Side: 7–10, 12-37. |
Omfang | 12 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Primære faglige mål: Basale færdigheder. Løse ligninger, regning med symbolholdige udtryk, isolere variable i formler. Anvendelse af lommeregner
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
HAX Mat C. Side: 43-65, 66-69. Note: Ret linje gennem to punkter. Uddrag af Da Vinci mysteriet |
Omfang | 12 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Primære faglige mål: Anvendelse af og veksling mellem forskellige repræsentationer af sammenhænge, specielt lineær sammenhæng. Matematisk model overfor virkelighed, regression.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
HAX Mat C. Side: 145-164. |
Omfang | 9 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Primære faglige mål: Opstilling og anvendelse af symbolholdige formeludtryk, isolere variable. Evnen til mundtligt at formulere sig om matematisk teori og løsning af opgaver (grupper).
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Forløbet hører under 3. forløb i AT (samarbejde med samfundsfag). Det samlede materiale indeholder bl.a. en elektronisk udgave af undersøgelsen: "Gymnasieelever og hf-kursisters sundhedsvaner og livsstil 1996/97. |
Omfang | 9 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Faglige mål. At belyse fagets metoder og anvendelser gennem tværfagligt samarbejde. Opsamling og statistisk behandling af resultater (af egen spørgeskemaundersøgelse).
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
HAX Mat C. Side 91-92. Resultater fra Coopertest for alle 1g elever. |
Omfang | 3 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Faglige mål: Kunne anvende it hjælpemidler til behandling af data. Producere og udvælge relevante tabeller og diagrammer. Formidling af resultater skriftligt og mundtligt (forløbet fortsættes efter grundforløbet).
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
HAX Mat C. Side: 167-177, 180-197, 202-211 |
Omfang | 17 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Vurdering af forskellige vækstmodeller
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
HAX Mat C. Side: 121-126, 132-136. Supplerende materiale: Noter om Geometer. Noter om kongruenssætningerne. Noter om Pythagoras' sætning. |
Omfang | 10 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Faglige mål: Trekanter (begreber og beregninger knyttet hertil). Simpel bevisførelse. Kongruens og konstruktion af trekanter (Geometer). Forholdsberegning i ensvinklede trekanter med anvendelser (bl.a. bevis for Pythagoras sætning).
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
HAX Mat C. Side: 217-229. Supplerende materiale: Noter om Pythagoras' sætning. Ark med opgaver |
Omfang | 10 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionArbejde med bevisførelse, informationssøgning og selvstændig skriftlig fremstilling vha. rapport. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
HAX Mat C. Side: 75-87, 93-101, 111-115. Supplerende materiale: Noter om spil. |
Omfang | 15 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At kunne anvende og vurdere de gængse statistiske deskriptorer på et givet talmateriale.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
HAX Mat C. Side 91-92. Supplerende materialer: Resultater fra Coopertest for alle 1g elever. To artikler om unge og kondition. Skemaer til beregning og vurdering af kondital. |
Omfang | 3 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
(fortsat fra grundforløbet)
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Carstensen, Frandsen og Studsgaard: MAT C (stx). Side: 189-203, 377-380 (Kapitel C1 med opgaver). |
Omfang | 9 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionArbejde projektorienteret i niveaudifferentierede grupper. Arbejdsprocessen er delvist lærerstyret (overordnet ramme og tidsplan), delvist elevstyret (detaljeret plan). Mundtlige fremlægelser undervejs i forløbet. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|