Termin | 2005-2006 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Matematik, C |
Lærere | Torben Sønnichsen |
Hold | 2005 ma/m |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2006-04-19 |
Indhold |
HAX Mat.C side 7–10, 12-15, 17-35, |
Omfang | 13 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Indarbejdelse af basale regnefærdigheder. Matematikkens symboler og notation.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
HAX Mat.C side 43-66, |
Omfang | 12 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Sammenhængen mellem data og grafer samt modellers beskrivelse af "den virelige verden"
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
HAX Mat.C side 121-126, 132-136 |
Omfang | 9 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionTrekanter og diverse egenskaber forbudet hertil. Herunder bl.a. højde, median, midtnormal, Pythagoras m.m. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
HAX MAT C. side 51-67. Materiale udeleveret i biologi. |
Omfang | 8 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionAt kunne overføre teoretisk viden omkring linære sammenhæng til konkrete sammenhæng - i dette tilfælde indenfor fagområdet biologi. Desuden informationssøgning samt formidling af de behadlede data. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
HAX Mat.C 145-164. |
Omfang | 11 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Håndtering af procent- og rentesregning
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
HAX MAT C. side 145-146, 151-152. Data eleverne selv har fundet. |
Omfang | 8 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Øvelse i at indsamle relevante data og behandle og kommentere disse på passende vis. Specielt fokus på procentregning og indextabeller, men tildels også benyttelse af grafer som formidlingsredskab melllem matematik og andre fag.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
HAX Mat.C 167-177, 182-197, 202-211. |
Omfang | 14 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionAnalyse af forskellige vækstmodeller samt den teoretiske sammenhæng mellem disse modeller og deres beskrivelse af virkeligheden. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
HAX Mat C. Side: 217-229. Ark med opgaver |
Omfang | 12 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionAt kunne omsætte teori til praksis. Herunder specielt at kunne beregne ukendte sider og vinkler i trekanter. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
HAX Mat C. Side: 75-87, 93-115. |
Omfang | 14 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At kunne anvende og vurdere de gængse statistiske deskriptorer på et givet talmateriale.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|