| Termin | 2005-2006 |
| Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
| Uddannelse | STX |
| Fag og niveau | Matematik, C |
| Lærere | Anne Grethe Mølgaard |
| Hold | 2005 ma/n |
| Beskrivelse | Ingen |
| Sidst opdateret | 2006-04-13 |
| Indhold |
HAX Mat.C side 7–9, 12-16, 21-28, 30-35 |
| Omfang | 9 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Fra regning til algebra.
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Talmateriale fra biologiforsøg med måling af vitalkapacitet. HAX Mat.C side 43-61 |
| Omfang | 5 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Afkodning af forskellige sammenhænge.
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
HAX Mat.C side 121-126, 132-136 GeoMeternoter Tips til beviser for trekantslinier |
| Omfang | 9 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Konstruktion contra tegning og måling.
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
HAX Mat.C 145-164 |
| Omfang | 8 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Fra eksemplarisk bestemmelse til algoritme
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
HAX Mat.C 17-21, 63-65, 167-177, 182-197, 202-211 |
| Omfang | 9 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Vurdering af forskellige vækstmodeller
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Hax MatC s.75-87 & 93-115 Talmateriale over elevernes mdt. forberedelstid fra to evalueringsrunder (nov. 2005 & marts 2006) |
| Omfang | 12 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At kunne anvende og vurdere de gængse statistiske deskriptorer på et givet talmateriale.
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
HAX Mat.C s. 217-229 www.sctknu-gym.dk/lrere/AM/Matematik/Supplerende materiale/Trigonometri/trigonometri.exe (guidet tour gennem beviser for trekantsformlerne) |
| Omfang | 9 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At eleverne med en ledende hånd selv kan gennmføre ræsonnementer og gennemføre beviser.
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Revideret udgave/uddrag af Thomas Vils Pedersen: Vækst - med TI84/TI InterActive Styret læringsforløb i Fronter |
| Omfang | 15 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At få et overblik over - genkende og skelne mellem egenskaber for - de forskellige vækstmodeller: proportionalitet, linearitet, eksponentiel vækst og potensvækst (ligheder og forskelle).
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|