Termin | Efterår 2005 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Musik, C |
Lærere | Bjarne Kusk |
Hold | 2005 mu/ab |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret |
Indhold |
Franz Liszt: "Mazeppa" (fantasiøvelse). Div. enstemmige sange og "Time after Time (Cindy Lauper) som flerstemmig sats. |
Omfang | 7 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At udvikle elevernes evne til at lytte sig ind til 'kernen' i et stykke musik og formulere egne tanker og deltage i en diskussion herom.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
J. Grønager: "C-nøglen" (Systime 2005) s.7-17, 30-34, 39-50 + div. opgaver Div. musikeksempler til illustration af forskellige rytmefornemmelser. Bl.a. "We will rock you" (Queen), "Seven days" (Sting), "I hung my head" (Sting), "Valse Triste" (J. Sibelius). |
Omfang | 7 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionAt give eleverne kendskab til noder, rytmer, skalaer, akkorder samt notation af disse. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Elevoplæg m. noter og musikeksempler om følgende musikalske stilarter: * Barokmusikken v. J.S. Bach og G.F: Händel * Impressionismen v. Debussy * Symfonisk rock v. Queen * Singer/songwriter v. Katie Melua * Dansk singer/songwriter v. Majbritte Ulrikkeholm * Russisk folkemusik/popmusik v. Vladimir Vysotskij |
Omfang | 5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At tilføre eleverne et vist kendskab til forskellige musikalske genrer.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Noder til "Stand by me" (Ben E. King) Noder til "Don't stand so close to me" (Sting/The Police). Oversigt over basguitaren. Notation af basale grundrytmer på trommesættet. |
Omfang | 6 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Samarbejde om et fælles projekt; at indstudere og fremføre et musikalsk produkt.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Musikeksempler med tilhørende materiale i form af noder og oversigter. A. Vivaldi: "De fire årstider". Joe Zawinul: "Mercy, Mercy". Aretha Franklin: "Respect". |
Omfang | 10 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At indføre eleverne i musikanalysen som disciplin.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|