2005 mu/kx grundforløb

Termin efterår
Institution Sct. Knuds Gymnasium
Uddannelse STX
Fag og niveau Musik, C
Lærere Anders Aaboe
Hold 2005 mu/kx
Beskrivelse Ingen
Sidst opdateret 2006-04-20

Auditiv analyse

Indhold
Omfang
Særlige fokuspunkter

Faglige mål

  • Anvende fagterminologi i diskussion/værkinternt
  • Grundlæggende musikanalytisk forståelse
  • Musikalsk identifikation

Almene mål

  • Egen indlæring
  • Faglig diskussion
  • Forskellige kulturer
  • Genrer
  • Historisk bevidsthed
  • Kultur
  • Kulturel identitet
  • Lyttestrategi/læsestrategi
  • Mundtlig udtryksfærdighed
  • Samtale/diskussion
  • Studiemetoder
  • Symboler
  • Teori/metode

Progression

Væsentlige arbejdsformer

Produkter

  • Mundtlig fremlæggelse

Arbejdsformer

  • Forelæsning/foredrag
  • Gruppearbejde
  • Individuelt arbejde
  • Klasseundervisning

Sammenspil og elementært instrumentkendskab

Indhold
Omfang
Særlige fokuspunkter

Faglige mål

  • Audiovisuel orienteringsevne
  • Musikalsk proces og kommunikation
  • Synge og spille. Repertoirekendskab

Almene mål

Progression

Væsentlige arbejdsformer

Produkter

  • Fremførelse

Arbejdsformer

  • Eksperiment/laboratoriearbejde
  • Gruppearbejde
  • Individuelt arbejde

Basal musikteori

Indhold
Omfang
Særlige fokuspunkter

Faglige mål

  • Anvende fagterminologi i diskussion/værkinternt
  • Grundlæggende musikanalytisk forståelse
  • Musikalsk identifikation

Almene mål

Progression

Væsentlige arbejdsformer

Produkter

  • Mundtlig fremlæggelse
  • Synopsis

Arbejdsformer

  • Forelæsning/foredrag
  • Klasseundervisning

Musikalske stilarter

Indhold
Omfang
Særlige fokuspunkter

Faglige mål

  • Anvende fagterminologi i diskussion/værkeksternt
  • Informationsselektion
  • Musikalsk identifikation

Almene mål

Progression

Væsentlige arbejdsformer

Produkter

  • Mundtlig fremlæggelse
  • Synopsis

Arbejdsformer

  • Forelæsning/foredrag
  • Gruppearbejde
  • Klasseundervisning